Zlučovanie ministerstiev ako marketingový ťah

24. júna 2010, antimanipulator, Nezaradené

Podstatou mali byť ušetrené finančné prostriedky. Je to agenda opozície i koalície a občanom sa snažia nahovoriť ako významne štát ušetrí, čo je samozrejme hlúposť.

Takýto nezmyselný krok bude stáť nemálo EUR, bude potrebné zmeniť/zrušiť množstvo legislatívy a výsledný efekt bude nulový. Ono samotné zlúčenie v podstate znamená, že sa zmení názov ministerstva, ale odbory (až na osobný) a agenda budú musieť ostať zachované. Podobne je to aj zo zamestnancami, budú musieť ostať (drvivá väčšina). Ich agenda síce prejde pod nové ministerstvo, ale niekto ju predsa musí vykonať. Keby sa zamestnanec prepustil, jeho agenda prejde na iného, ktorý už svoju má. To znamená viac práce za rovnaký plat, nové školenia a s nimi spojené ďalšie výdavky.

Jediný významnejší efekt takéhoto kroku by sa dal dosiahnuť zmenou a zefektívnením fungovania byrokratického aparátu. Lenže ja žiadnu systémovú zmenu nevidím, vidím len primitívny marketing