Priemerná mzda je totálna blbosť

11. augusta 2010, antimanipulator, Nezaradené

Hry s číslami ja mám rád, áno je to moje. Štatistika, v škole som ju miloval a dobre som sa to naučil. Viem, že čísla občas klamú no v prípade priemernej mzdy klamú vždy. No síce nie je to úplné klamstvo. Metodika je nastavená tak ako je a počíta sa priemer. Práve to je problém, priemer.

Jednoducho vysvetlené to znamená, že pokiaľ má 9 ľudí mzdu 400 Eur a 1 človek 15 000 Eur, tak samotný výsledok bude degradovaný, neobjektívny a povedal by som až smiešny. A presne takto sa to robí.

Politici nám už roky masírujú mozgy s touto vyslovenou blbosťou  a je jedno, či je pri kormidle Vladko, Mikuláš, Robko, či Ivetka. Máme užasnú ekonomiku so skvelými mzdami. Jááj aby som nezabudol, číslo priemernej mzdy sa uvádza „brutto“ , takže asi tak.

Aby som sa vyjadril aj trošku odborne: Výpovedná hodnota priemernej mzdy koreluje s bodom mrazu…:D