Je potrebné informovať o cestných kontrolách prostredníctvom médií?

4. októbra 2010, antimanipulator, Nezaradené

Nedávno prebehla slovenskými médiami informácia, že sa polícia chystá zverejňovať miesta, kde sa budú vykonávať merania rýchlosti. Osobne som sa často pozastavoval aj nad situáciou, ktorá panovala doteraz. Radiá v pravidelne informujú o postavení hliadok v pohode už roky a ja sa pýtam prečo? Hľadám v tom logiku, ale akosi som ju doteraz nenašiel.

Každý majiteľ vodičského oprávnenia musí mimo iné ovládať čísla 50, 90, 130. Asi netreba vysvetlovať, čo som tým myslel. Poznám dobre katastrofickú situáciu na našich cestách, tupci, ktorí zásadne nedodržiavajú rýchlosť sa proste nezmenia. Informácie o policajných hliadkach im ešte pomáhajú, lebo podľa hlásení logicky spomalia. Takýmto konaním síce splnia literu zákona, ale za akú cenu? Sankciu nedostanú len kvôli tomu, že počuli oznámenie. A smelo budú porušovať predpisy ďalej. Situácia sa bude opakovať ďalej.

Odporúčam policajnému prezidentovi nech prehodnotí svoje rozhodnutie a zakáže médiám úplne zverejňovať informácie o hliadkach, práve kvôli bezpečnosti cestnej premávky. A bolo by načase skutočne využívať inštitút odobratie vodičského oprávnenia. Hlupákom na 100 000 Eurových autách pokuta 100 Eur nič neurobí a ešte sa aj zasmejú. Nasurovo brať vodičáky kadejakým dealerom, ktorí jazdia ako blázni a nepozerať sa na to, že to je jeho obživa. Predsa ich to neoprávňuje jazdiť ako šialení. Finančné sankcie sa dajú používať len do určitej miery a ako prevencia nepomáhajú, najmä novozbohatlíkom.

Je to tažké jazdiť podľa predpisov? Myslím si, že nie.  Nedávno som bol vo Viedni, išiel som pešo a čuduj sa svete, na prechode pre chodcov mi zastalo Ferrari, potom na inom daľšie auto. Keby som vstúpil na prechod v takých Košiciach, s veľkou pravdepodobnosťou skončím na kapote resp. pod kolesami.